Tengok Tengok's Fan Box

Tengok Tengok on Facebook

Selasa, April 06, 2010

Khidmat bas di Puduraya pindah ke Bukit Jalil mulai Isnin

2010/04/06

KUALA LUMPUR: Semua perkhidmatan bas ke utara dan selatan yang sebelum ini beroperasi di Hentian Puduraya akan dipindahkan sementara ke padang letak kereta F Bukit Jalil, bersebelahan stadium hoki bermula 12 April ini.

Pemangku Pengurus Seksyen Komunikasi Korporat Uda Holdings Berhad, Zuhaznim Izzudin, berkata perpindahan itu adalah bagi melancarkan kerja menaiktaraf dan penambahbaikan Hentian Puduraya yang dijangka mengambil masa empat bulan.

Namun begitu, katanya, perkhidmatan teksi ke Genting Highlands dan kereta sewa yang menghala ke arah utara dan selatan masih beroperasi di Hentian Puduraya.

"Pengguna boleh ke terminal sementara itu dengan menggunakan pengangkutan awam seperti LRT, teksi dan bas dan sehubungan itu perkhidmatan bas RapidKL disediakan untuk perjalanan dari Bukit Jalil ke Hentian Puduraya dan sebaliknya dengan kekerapan 15 minit setiap ketibaan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Zuhaznim berkata, gerai makan dan ruang niaga serta kemudahan awam seperti surau dan tandas awam disediakan di kawasan tempat letak kereta Stadium Hoki Bukit Jalil bersebelahan dengan terminal sementara itu.

Katanya, bagi memudahkan pengguna, kaunter pertanyaan di bawah seliaan Uda Mall turut disediakan di Hentian Puduraya dan terminal sementara Bukit Jalil dan sebarang maklumat lanjut mengenai pemindahan tersebut boleh didapati dengan menghubungi talian hotline 03-20787017 dan 03-20786018. - Bernama

Sumber : Berita Harian Online 6/4/2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails