Tengok Tengok's Fan Box

Tengok Tengok on Facebook

Selasa, April 06, 2010

Tiga beranak maut apabila kereta bertembung

KAWASAN MAUT: Salah satu daripada kereta yang bertembung di Kilometer 21.3 Jalan Gua Musang-Kuala Krai, yang dikenal pasti sebagai kawasan maut. -- Foto BHM


6 Apr 2010

GUA MUSANG: Sepasang suami isteri dan bayi mereka berusia 26 hari terbunuh apabila dua kereta bertembung dekat Gua Sejuk di sini, tengah hari kelmarin.

Empat orang cedera parah dalam nahas pada 11.45 pagi di Kilometer 21.3 Jalan Gua Musang- Kuala Krai itu.

Pekerja kilang, Encik Amran Che Wil, 33 tahun; isterinya, Cik Normi Syaidah Mohd Jamil, 25 tahun; dan bayi mereka, Alif Iskandar, yang tercampak keluar dari kereta yang dipandu Encik Amran, mati di tempat kejadian.

Mangsa parah ialah anak sulung mereka, Aiman Hazri, empat tahun, serta tiga beranak yang menaiki kereta yang sebuah lagi, iaitu anggota polis, Encik Mat Azirol Mat Jaih, 20-an tahun; isterinya, Cik Saliza Selamat, 30 tahun; dan anak mereka, Nurul Umairah, dua tahun.

Ketua Polis Daerah, Superintenden Saiful Bahri Abdullah, berkata keluarga Allahyarham Amran dalam perjalanan pulang dari Kuala Krai ke Kuala Lumpur, manakala keluarga Encik Mat Azirol dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kota Bharu.

'Kemalangan dipercayai berlaku apabila kereta Perodua Myvi yang dipandu Mat Azirol cuba memotong sebuah kereta di depan tetapi gagal lalu bertembung kereta keluarga Amran.

'Pertembungan kuat menyebabkan dua kenderaan itu remuk dan kereta Proton Saga keluarga Amran terhumban,' katanya.

Sepasukan anggota bomba dan penyelamat Gua Musang dikejarkan untuk membantu mengeluarkan semua mangsa yang tersepit dalam dua kereta itu.

Menurut Superintenden Saiful Bahri, Kilometer 21.3 itu antara lokasi yang dikenal pasti sebagai kawasan maut berikutan kekerapan kemalangan berlaku, termasuk tahun lalu yang meragut 12 nyawa. -- BHM.

Sumber : Cyberita Online 6/4/2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails